Wednesday 30 January 2013

Murtad?



Hello,
long time no update but I'm back baby!! Anta, khaifahaluk? Hope we all are protected and blessed by ALLAH.. Hmmm, cerita kali ini disampaikan oleh seorang Ustazah kepada Hamba Allah 1 dan seterusnya kepada saya. Saya harap cerita ini boleh membuka mata semua pihak agar hal ini dapat diselesaikan kerana ia semakin membimbangkan.

Kata Ustazah itu, sekarang orang kafir mengkafirkan umat Islam dengan cara memberi bantuan kepada umat Islam yang miskin. Berdasarkan temu ramah Hamba Allah 2 kepada seseorang yang telah pun murtad ini, dia dan keluarganya memerlukan bantuan kenangan namun mereka tidak dapat bantuan daripada pihak kerajaan kerana banyak procedures untuk mendapatkan bantuan tersebut. Ada juga orang yang sanggup murtad kerana ingin naik pangkat kata Ustazah itu. It was really unacceptable.

Cerita ini saya sampaikan kepada anda dengan cara saya sendiri dan mungkin ada beberapa perkataan yang tidak sama dengan perkataan yang dikeluarkan dari mulut Ustazah jadi saya mohon maaf. Kalau tidak silap saya hal ini terjadi di Malaysia dan negara seberang, Allah knows best. Keep reminding between each other so that we aware about it all the times and try to keep on improving our iman, InsyaAllah this kind of situation is will not happen. Be strong and please keep islam in your heart so that we will not waver even once.

Answer bymufti Hussain Makki:
there is only two religion, one is religion of prophet and other is religion of shaitan,
so if you are not of religion of prophet, then you are in religion of shaitan, so murtad want to say that, follow shaitan,because murtad want to believe in shaitanism- Go Here

No comments:

Post a Comment